24 Nisan 2013 Çarşamba

Peyami Safa romanları


Seneler önce Dokuzuncu Hariciye Koğuşu ile başladı Peyami Safa sevdam. Gerek yalın dili gerekse yazıldığı dönemin şartlarını çok iyi ele almasıyla Peyami Safa kitaplarının yeri bende her zaman ayrı olmuştur. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nda karakterin çektiği acı o kadar iyi tasvir edilmiş ki resmen yaşıyorsunuz o acıyı içten içe. 
Selma ve Gölgesi ise kurgusu ile sizi şaşırtan bir cinayet romanı. Kartal Pençesinde de Peyami Safa'nın Server Bedi takma adıyla yazdığı polisiye romanlarından biri. Bir günde bitirdim zaten 100 sayfa ve gerçekten sürükleyici. Fatih-Harbiye Doğu Batı kültür çatışmasını anlatıyor.
Yalnızız romanını ise yeni aldım, okumaya başlayacağım bugün. Dediğim gibi ben severim Peyami Safa romanlarını ve gayet hızlı akıyor romanlar. Ayrıca romanların kapak resimlerini de çok beğendiğimi not düşeyim. İçerik kadar ambalaj da önemlidir tabii değil mi dostlar? :)

3 yorum:

  1. dokuzuncu hariciye koğuşunu ve selma ve gölgesini çok severek okumuştum :)
    bana da beklerim
    http://ojebahcesi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. bayılırım peyami safaya ....

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    Peyami Safa‘nın kaleme aldığı romanları içinde en fazla beğendiğini ifade ettiği, anlatım tekniği ve olay örgüsü bakımından bütün eleştirmenlerce Türk edebiyatının en ciddi psikolojik romanı olarak kabul edilen “Matmazel Noraliya’nın Koltuğu” kitabından en çok beğendiğim 17 alıntıyı sizinle de paylaşmak istedim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/peyami-safa-matmazel-noraliyanin-koltugu-romanindan-hafizama-kazinan-17-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil